تمرین مشترک نیروی دریایی ایران و چین در آب های خلیج فارس برگزار شد

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 پایگاه مردمی ارتش :: ناوگروه کشور چین پس از پهلوگیری و اقامت پنج روزه در بندر عباس که با بازدید از آخرین توانمندی های دفاعی نیروی دریایی جمهوری اسلامی همراه بود، امروز چهارشنبه در آب های خلیج فارس تمرین تاکتیکی عملیاتی مشترک با ناوهای کشورمان برگزار کردند.

به گزارش  پایگاه مردمی ارتش به نقل از  ایرنا، فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی به هنگام ترک این ناوگروه، هدف از برگزاری این تمرین مشترک را توسعه فنی وتکنیکی ، بست ، گسترش وتعاملات دریایی دو کشور ، تمرین امداد ونجات دریایی، مقابله با حوادث وسوانح دریایی وکسب آمادگی لازم دراین زمینه برشمرد.

امیر دریا دار حسین آزاد یاد آور شد: پیام تمرین مشترک دو کشور ایران وچین ، صلح و ثبات و آرامش در پرتو همکاری های دوجانبه و یا چند جانبه بین المللی است.

وی اظهار داشت: دریانوردان نیروی دریایی چین با تلاش سفیر و وابسته نظامی این کشور در ایران ، در استان هرمزگان حضور پیدا کردند.

ناوگروه کشور چین شامل دو یگان نظامی هستند که از روز شنبه 29 شهریور ماه گذشته در منطقه یکم نیروی دریایی ایران در بندرعباس پهلو گرفتند.

امیر دریادارآزاد یاد آور شد: تعاملات و روابط ایران و چین ریشه تاریخی عمیقی دارد و حضور این ناوگروه در ایران بیانگر وجود لایه های ارتباطی دو کشور در زمینه های نظامی و اقتصادی است.

فرمانده ناوگروه نیروی دریایی چین نیز ضمن قدردانی از استقبال مناسب نیروی دریایی ایران و خرسندی از دیدار با استاندار هرمزگان گفت: در این سفر ازبخش هایی از شهر بندرعباس دیدن کردیم که مطمئن هستیم با این ظرفیت در هرمزگان چشم اندازهای بزرگی برای پیشرفت وجود دارد.

دریادار شین هوانگ افزود: ناوگروه نیروی دریایی چین پس از پایان ماموریت خود در حفاظت از کشتی های تجاری و مقابله با دزدان دریایی با هدف تحکیم دوستی میان دو ملت و نیروی دریایی ایران و چین در بندرعباس پهلو گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به روابط پر سابقه ایران و چین، در حال حاضر نیز ارتباط این دو کشور بسیار مطلوب است و در آینده نیز زمینه تبادلات بیشتر فراهم خواهد شد.

سفیر چین درایران که به استقبال ناوگروه چین آمده بوده نیز با اشاره به روابط تاریخی و دیرینه ایران و چین ضمن قدردانی از برنامه ریزی و استقبال مناسب دولت و نیروی دریایی ایران در سفرناوگروه نیروی دریایی چین گفت: استان هرمزگان و شهر بندرعباس دارای جایگاه ویژه ای در ایران است و این استان روابط اقتصادی نزدیکی با کشور چین دارد.

پانگ سن اظهارامیدواری کرد: شرکت های چینی دراستان هرمزگان مورد حمایت و پشتیبانی قرار گیرند تا این ارتباطات اقتصادی توسعه بیشتری پیدا کند.

پیشترناخدا یکم «رامین تقی پور» رییس ستاد منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در آیین استقبال از ناو گروه نیروی دریایی چین انتقال تجارب نظامی ، تمرین مشترک دریایی و برنامه های فرهنگی و ورزشی را از اهداف و برنامه های پیش بینی شده برای این ناوگروه اعلام کرده بود.

ناوگروه کشور چین پس از پایان تمرین مشترک امروز با نیروی دریایی کشورمان ، آب های نیلگون خلیج فارس را ترک کرد.

پهلوگیری قبلی ناوگروه اعزامی چین که هفته جاری با دوناوشکن و 650 نفر نیرو برای نخستین بار در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ساحل بندرعباس پهلو گرفت ، در کشور امارات متحده عربی گزارش شده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا